Kundupplevelse

Omnikanal

Omnikanal, Unified Commerce eller en sömlös upplevelse. Kärnan i konceptet är att användarens upplevelse inte längre begränsas till kanaler.

Omnikanal

En digitalt sömlös handel

Idag arbetar fortfarande majoriteten av företag med kanalerna som silos, där webbutiken, fysiska butiker och kundtjänst fungerar som separata enheter med begränsad kommunikation.

Under många år har New Amsterdam känt frustration över att många företag inte kunnat erbjuda sina kunder enkelhet i kundresan; att kunna se lagerstatus i fysiska butiker online, göra reservationer online och hämta i butik, samt undvika att hålla reda på papperskvitton för garantier.

En lösning för att möjliggöra den sömlösa kundresor finns redan. Magento Commerce är utformat för att driva digital handel över alla kanaler. Med ett molnbaserat POS-system som Sitoo, där vi har utvecklat kopplingen till Magento, kan du enkelt och effektivt integrera dina fysiska butiker med din webbutik. Tillsammans med molnbaserade CRM-system som Emarsys eller Voyado och ett modern ERP-system har du alla verktyg du behöver för att erbjuda kunder den önskade upplevelsen. Det enda som återstår är en partner som förstår varje system i detalj samt dess kopplingar, och det är något vi kan erbjuda då vi har utvecklat de flesta av dem.

Varför omnikanal?

Konceptet omnikanal har revolutionerat detaljhandeln genom att erbjuda sömlösa köpupplevelser över olika plattformar. Genom att integrera online- och offline-kanaler kan företag dra nytta av flera betydande fördelar. Dessa omnikanalstrategier sätter kundens behov i centrum genom att erbjuda en enhetlig och skräddarsydd upplevelse.

Anpassning till kunders preferenser främjar ökad försäljning, och sömlösa övergångar mellan olika köpkanaler leder ofta till ökad tillfredsställelse och lojalitet från kunderna. Med hjälp av omnikanal kan detaljhandeln anpassa sig efter kundernas preferenser, från onlineutforskning av produkter till fysiska butiksbesök och avslutande köp via mobilappar; varje interaktion utgör en viktig del av en sammanhängande kundresa.

Omnikanal för alla

New Amsterdam strävar efter att erbjuda alla företag möjligheten till omnikanal e-handel. Många företag hindras idag av äldre system eller SaaS-lösningar för e-handel som inte kan uppfylla de nödvändiga kraven.

Omnikanal som koncept är dock inte begränsat till stora företag; även små och medelstora företag kan dra nytta av denna strategi. Genom att investera i flexibla och kostnadseffektiva verktyg kan mindre företag skapa en enhetlig köpupplevelse över olika kanaler. Praktiska tips inkluderar att välja skalbara plattformar, använda molntjänster för ökad flexibilitet och aktivt följa upp med kunder för att förstå deras preferenser och behov.

Om du har fysiska butiker och önskar erbjuda dina kunder en sömlös digital upplevelse, tveka inte att kontakta oss. Vi delar gärna med oss av vår kunskap och vägleder dig på resan mot en omnikanal-integration.

Andra tjänster inom Kundupplevelse

Kontakta oss!

Jag heter Daniel Myrbäck och är VD på New Amsterdam. Lämna ett meddelande så kommer jag eller någon av mina kollegor återkomma till dig så snart vi kan.

Daniel Myrbäck

CEO