Sömlös kundupplevelse över alla kanaler
Dagens interaktion mellan kund och företag sker i en mångfald av kanaler, inklusive fysiska butiker, webbutiker, mobilappar, kundservice, e-postutskick och sociala medier. Som kund förväntar du dig en sömlös upplevelse över alla dessa kanaler, där integrationen är fullständig.
Kunder rör sig ofta mellan fysiska butiker och webbutiker, där webben används för att söka information om produkter, få rekommendationer och göra jämförelser innan ett köp görs i den fysiska butiken. På samma sätt önskar kunder ibland att fysiskt prova produkten och ha en personlig kontakt innan de bekvämt kan genomföra köpet online efter att beslutet har fattats. Tyvärr har få företag lyckats uppfylla dessa förväntningar och erbjuda en verkligt personaliserad, sömlös kundupplevelse.
New Amsterdam arbetar passionerat varje dag för att göra denna vision till verklighet och omvandla den nordiska e-handeln till det den idag bör vara. Unified commerce, där alla kanaler är fullt integrerade, ger enorma fördelar för företagen samtidigt som det förenklar för konsumenterna. Det är i allas intresse att driva denna utveckling framåt.
Vad innebär unified commerce för kunden?
- I webbutiken kan kunden söka efter produkter och samtidigt ha möjligheten att kolla lagersaldo för dessa i fysiska butiker.
- Kunden har flexibiliteten att reservera eller betala för en vara online och sedan välja att hämta den i vilken butik som helst.
- Digitala kvitton erbjuder kunder möjligheten att samla alla köp, poäng och rabatter på ett enda ställe, oberoende av använd kanal.
- En samlingsfaktura ger kunden översikt över samtliga köp, oavsett vilken kanal de genomförts i.
- Vid fysiska butiksbesök kan kunden använda sin telefon för att få ytterligare produktinformation, inklusive tillgängliga färger, former och storlekar, rekommenderade produkter, samt recensioner och bilder från andra köpare.
- Möjligheten för kunder att rekommendera produkter till andra och bli belönad för sin lojalitet är en efterfrågad funktion.
- En personlig och skräddarsydd upplevelse är det kunderna önskar mest, där deras unika behov och preferenser tas i beaktande.
Varför kan inte alla erbjuda det?
Många företag strävar idag efter att integrera sina befintliga kanaler för att skapa enhetliga kundresor över flera plattformar. Utmaningen ligger ofta i äldre plattformar och system som inte är anpassade för omnikanal. Egenutveckling och integration av systemen kräver omfattande resurser och det kan vara svårt att hålla jämna steg med de snabba teknologiska framstegen. Tiden tillbringas med att lösa gamla problem och implementera standardfunktionalitet snarare än att vidareutveckla verksamheten i takt med de ledande företagen.
Lösningen för omnikanalintegration
En teknisk lösning som omedelbart möjliggör omnikanalintegration finns i Magento 2. Det är inte bara en e-handelsplattform för att skapa webbutiker; det är en komplett lösning som täcker företagets behov inom e-handel, inklusive kundhantering, personalisering, försäljning, orderhantering, statistik, BI och mer. För företag med fysiska butiker kompletteras Magento 2 med Sitoo, en molnbaserad POS-lösning som är integrerad med Magento, vilket ger kassapersonal liknande webbutiksupplevelser. Dessutom krävs en modern betallösning, logistikintegration (t.ex. Unifaun) för att välja utlämningsställen och ett CRM samt ett verktyg för marknadsautomation, som Emarsys och Voyado.
Dessa system fungerar sömlöst tillsammans och erbjuder en komplett lösning som kan göra ett svenskt företag ledande inom sitt segment. För att implementera och underhålla denna lösning krävs en pålitlig partner som kan alla dessa system och integrationer. New Amsterdam är den ideala partnern och har länge utvecklat integrationer för dessa system. Vi är experter på att få dessa att samarbeta. Vi tror inte på att erbjuda en sömlös kundupplevelse i framtiden – vi hjälper dig att göra det redan idag. Dessutom kan kostnaden bli betydligt lägre än idag, med ett resultat som kommer att överträffa förväntningarna.